Hafif Sağanak Yağışlı 15.3ºC Ankara
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Düzce
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kahramanmaraş
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kilis
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Şanlıurfa
  • Şırnak
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak
Medya

Sinemarmara’nın ikinci sayısı çıktı

Marmara Medya Merkezi’nin çıkardığı Sinemarmara zengin içeriğiyle çıktı.

Sinemarmara’nın ikinci sayısı çıktı

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi'nin araştırma ve uygulama birimi Marmara Medya Merkezi (MMM)’nin sinema dergisi Sinemarmara, ikinci sayısıyla okurlarıyla buluştu. Basılı ve dijital ortamda erişilebilen dergi yeni içeriğiyle sinema alanına taze bir soluk getiriyor. Sinemarmara, ‘English Section’ bölümüyle İngilizce metinlere yer verirken Sine-Arşiv bölümüyle de harf devriminden önceki Osmanlıca birikiminden örnekler sunmayı hedefliyor. Lisansüstü çalışma yürüten genç akademisyen adaylarının yanı sıra, akademi ve sektörden önemli isimlerin de düşüncelerine yer veren dergi, bu alanda var olan önemli bir boşluğu dolduruyor.

ZENGİN İÇERİK

Derginin bu sayısında Sine-Arşiv bölümünde '1920’li Yıllar Türkiye’sinden Bir Film Analizi: Bağdat Hırsızı (1924)” adlı çalışmayla Tuğba Aydeniz harf devrimi öncesinde Türkiye’deki sinema algısına dair izleri takip ediyor. Bir klasik olma hedefiyle oluşturulan Açıkoturum bölümünde, Yönetmen Mahmut Fazıl Coşkun ile sinema eleştirmeni-yazarı İhsan Kabil’in, “Soğuk Savaş Sonrası Süreçte Türkiye’de Sinema' çerçevesinde son yirmi yıllık sinema birikimimizi çoklu katılımla tartışıyorlar. İhsan Kabil, Türk Sineması'nda 80’lerde yaşanan Fetret Dönemini anlatırken; Mahmut Fazıl Coşkun, AVM’lerle gelişen kapitalist mekanların sinema algısını nasıl değiştirdiğini ve kontrollü mekanlarda sinemanın sanatsal kalitesini tartışıyor.
 

Sıradaki Haber
Meryem Uzerli anne oldu
Yükleniyor lütfen bekleyiniz