Çok Bulutlu 21.4ºC Ankara
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Düzce
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kahramanmaraş
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kilis
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Şanlıurfa
  • Şırnak
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak
Kültür-Sanat
AA 17.11.2015 14:06

Kemanları diş hekimi aletleriyle tamir ediyor

Bursa'da, Ahmet Ali Çakır, atölyesinde keman, viyola, viyolonsel (çello) ile kontrbasın yapım ve restorasyonunda diş tedavisindeki teknik ve aletleri kullanıyor.

Kemanları diş hekimi aletleriyle tamir ediyor

Bursa'da, keman, viyola, viyolonsel (çello) ve kontrbasın yapım ve restorasyon işiyle uğraşan Ahmet Ali Çakır, Mudanya ilçesindeki atölyesinde deforme olmuş, ses sorunu bulunan enstrümanları, diş hekimlerinin tedavi için kullandığı teknik ve aletlerle restore ediyor.

Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Çalgı Yapım Bölümünden mezun olan Ahmet Ali Çakır, 11 yıl önce açtığı atölyede "keman ailesi" olarak bilinen keman, viyola, viyolonsel ve kontrbas gibi müzik aletlerinin yapımı ve restorasyonuyla ilgileniyor.

Atölyeye getirilen enstrümanları inceleyen Çakır, daha sonra bu çalgıları formuna göre hazırladığı kalıp üzerinde restore ediyor.

Bu işlemler sırasında organik tutkallardan ve geleneksel yöntemlerden faydalanan Çakır, aynı zamanda diş hekimlerinin tedavi için kullandığı teknik ve aletlere de restorasyonda yer veriyor. Çakır, bazen bir yıl süren restorasyon işlemleriyle enstrümanın sesini ve orijinalliğini değiştirmeden ömrünü 150 yıla kadar uzatıyor.

Çakır, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bu mesleğin içinde yoğun bir konsantre, sevgi ve aşk barındırdığını söyledi.

Bazen hiçbir şey yapmadan enstrümanın hangi sıkıntıları olduğunu anlamanın bir haftayı bulabildiğini ifade eden Çakır, "Burası ticarethaneden daha çok bir 'ses laboratuvarı' olarak hizmet vermeye çalışıyor. Ses sorunu olan çalgıların sorunlarını tespit ederek, onları kendi yapı ya da ağaçlarının verebileceği en yüksek kapasiteye göre özelliklerini yükseltip kullanıcıya geri veriyorum. Dolayısıyla burası bir 'ses muayenehanesi' gibi" dedi.

AA

Sıradaki Haber
'Sultanlar Üsküp'te' resim sergisi açıldı
Yükleniyor lütfen bekleyiniz