Çok Bulutlu 25.5ºC Ankara
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Düzce
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kahramanmaraş
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kilis
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Şanlıurfa
  • Şırnak
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak
Kültür-Sanat
AA 12.01.2015 04:18

"Fatih'in Fedaisi Kara Murat" 16 ocakta vizyona giriyor

Polonyalı Görüntü Yönetmeni Andrzej Bartkowiak'ın danışmanlığını yaptığı,"Fatih'in Fedaisi Kara Murat" filmi, 16 Ocak'ta vizyona girecek.

"Fatih'in Fedaisi Kara Murat" 16 ocakta vizyona giriyor
Türk sinemasında, 1966 ve 1972'de iki ayrı versiyonla çekilen, Cüneyt Arkın ve Kartal Tibet'in canlandırdığı "Kara Murat" karakteri, bu kez Fatih Usta ile hayat buluyor.
 
Yaklaşık 2 bin 500 kişinin görev aldığı filmin çekimlerinde, 440 yıllık orijinal el yazması Kur'an-ı Kerim ile Fatih Sultan Mehmet'in kılıcının tıpkı yapımı, 600 yıllık ibrik, orijinal Osmanlı otağ çadırları kullanıldı.
 
"Kara Murat" canlandıran Fatih Usta'nın dublör kullanmadığı filmde, renk düzeyi ve görsel zenginliğin seyirciyi şaşırtması hedefleniyor.
 
"Türk sinemasındaki tabuları yıkacak"
 
Senaryoyu Fatih Usta ile yazan yönetmen Aytekin Birkon, AA muhabirine yaptığı açıklamada, filmi hazırladıkları 4 yıllık sürece, gerekli eğitimleri alarak başladıklarını, yapımın Türkiye sınırları içinde kalmasını istemediklerini söyledi.
 
Türk sinemasındaki tabuları yıkacağına inandığı filme Polonyalı Görüntü Yönetmeni Bartkowiak'ın danışmanlık yaptığını anlatan Birkon, "Bartowiak, bu filmin kesinlikle anamorfik çekilmesi gerektiğini söyledi ve biz de alan derinliğinin daha fazla olduğu, dünya sinemasının yüzde 90'ının tercih ettiği lensi kullandık" dedi.
 
"Bu düzeyde renk, Türkiye'de bir ilk"
 
Türk sinemasındaki dram filmlerinin fazlalığına dikkati çeken Birkon, şöyle konuştu:
 
"Hep birbirine bakan insanların dramatik hikayelerini mi izleyeceğiz? Kara Murat'tan beklentimiz, ortalığı yıkıp geçirmek. Şu ana kadar yapılmamış, çekilmemiş olanları denemeye, gereken mesajları doğru vermeye çalıştık. Filmden ilk beklentimiz, Türk milletinin bize bu filmin ikincisini yapma fırsatını vermesi. Yerimizde duramıyoruz, ikinci filmin çalışmalarına başladık bile. İnşallah devamı gelecek. İkincisi için Türkiye'de olmayan bazı teknik malzemeleri getirtmeyi düşünüyoruz. Artık bizim sektör, olduğu yerde kalmasın. İnsanlar aynı, hikayeler aynı. Biz farklı bir şey denedik. Şimdi Türk halkı hala o tür filmleri mi istediğine, yoksa farklı, sinema zevki yerinde filmler mi istediğine karar verecek."
 
Yönetmen Birkon, filmde, "Bizim kahramanlara, birilerine ihtiyacımız yok. Biz millet olarak birlik içinde olmalıyız. Biz kimse bölemez" mesajı verdiklerini dile getirerek, "Burada Kara Murat aslında herkesin içindeki kahraman. Bu filmle herkes içindeki kahramanı görsün istiyoruz ancak bu şekilde birlik ve beraberliği yakalayabiliriz" ifadelerini kullandı.
 
Filmin birçok özelliğinin yanında renk konusunda da iddialı olduğunu vurgulayan Birkon, "Bu düzeyde renk, Türkiye'de bir ilk. Seyirci, görsel anlamda hiç Türk filmi izliyormuş gibi olmayacak ama içindeki hikaye, verilen mesajlar, bizden. Biz bu filmle Türk sinemasının fantastik, tarihi karakterlerinin, hikayelerinin, olaylarının dünyadaki birçok filmden değerli olduğunun ve bu ülkede sadece aşk yaşanmadığının altını çizerek, farklı hikaye ve olaylara yönelmesini isteyeceğiz" diye konuştu.
 
"En zorlandığımız konu, dövüşen adamları durdurmaktı"
 
Çekimler başlamadan önce korktuğunu itiraf eden yönetmen Birkon, sözlerini şöyle sürdürdü:
 
"Biz çekim falan yapmadık aslında. Orada adamlar dövüştü, biz sadece kamerayı koyduk ve çektik. Çünkü yapılan dövüşler, vuruşlar sahte değildi ve oyun yoktu. Gerçek bir dövüş vardı, biz de hangi açılardan daha iyi gösteririz derdine düştük. Drama konusunda zorlanmadık. En zorlandığımız şey, dövüşen adamları durdurmaktı. Durağan bir film yapmadık. Aksiyonu en doğru şekilde insanlara göstermeye çalıştık. Bir sonrakinde bu standartların da üstüne çıkacağız. Bu, birden olmayacak hep beraber başaracağız bunu."
 
Aytekin Birkon fragmanın, ilk 48 saatte sadece sosyal paylaşım sitesi üzerinden 5 milyonun üzerinde izlendiğini bilgisini verdi. Yapılan eleştirilere kırılmadığını, filmin eskisiyle kıyaslanmasının çok doğal olduğunu söyleyen Birkon, şunları kaydetti:
 
"Fatih Usta, aynı Cüneyt Arkın gibi sahne ne olursa olsun hiç dublör kullanmadan bütün sahnelerde oynadı. Bunu zaten Türkiye'de yapabilecek bir Cüneyt Arkın vardı, bir de Fatih Usta var. İzleyenler bazı sahnelerdeki kanların gerçek olduğunu anlayacak. Filmin ön hazırlık süreci, 4 Türk sineması gücünde. Bizim lenslerin kirasına verdiğimiz parayla bu ülkede bir film vizyona giriyor."
Sıradaki Haber
"90 bin ay yıldız"
Yükleniyor lütfen bekleyiniz