Çok Bulutlu 17ºC Ankara
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Düzce
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kahramanmaraş
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kilis
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Şanlıurfa
  • Şırnak
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak
Dünya
16.05.2013 10:01

Bilgisayar oyunlarına en "şık" çözüm...

Çocukların bilgisayar oyunları tutkusunu üretme çevirdiler...

Bilgisayar oyunlarına en "şık" çözüm...

Estonya nasıl e-stonya oldu.

Bazı ülkelerde bilgisayar programcılığı sadece çok zekilerin alanı gibi görülebilir.Aynı şekilde blgisayar karşısında saatlerce oynamak da bir zaman israfı sayılır.

Fakat Estonya’da durum biraz farklı. Burada programcılık demek eğlence, keyif ve basitlik demek.Yeni nesillerin saatlerini harcadığı oyunlar ise üretimin parçası. 

Bilgisayar oyunlarına en "şık" çözüm...

1991 de Sovyetlerden ayrılan bu 1.5 milyonluk ülke şu an dünyanın internet ağı en fazla olan ülkesi. Öğrenciler 7 yaşından itibaren okullarda bilgisayar programcılığını öğreniyor.Bugün Estonya’da halk oy kullanmadan vergi ödemeye, sağlık kayıtlarından,  eczaneden reçete almaya ve okullardaki notlara kadar herşeyi internet üzerinden hallediyor.Eğer öğrenci okula gidememişse kaçırdığı konuları yada ödevlerini internet üzerinden öğrenebiliyor.

Geleceğin  e-nesillerinin kabiliyetleri de bu dersler sayesinde artacağı düşünülüyor. Bu derslerde öğrenciler hem keyif alıyor hem de öğreniyor.İlköğretim 1. kademeden itibaren proğramcılık öğrenen bu dijital nesiller ileriki sınıflarda kendi hayal ettikleri oyunları tasarlayıp piyasaya sürebiliyor.Yani tüketen değil üreten konumunda oluyor.Bu da bir meselenin faydalı mı yoksa zararlı mı olduğunun aslında sizin o konunun neresinde olduğunuza bağlı olduğunu gösteriyor.

Sıradaki Haber
Suriye'de son durum: 92 ölü
Yükleniyor lütfen bekleyiniz