Resim, vitray ve mozaik çalışmalarının yanı sıra 1990 yılında ters trigromi baskılı ayna üreterek bu tekniğin patentini alan Semerci, daha sonra çalışmalarını tuval ve mozaik üzerine yoğunlaştırdı.
Resim, vitray ve mozaik çalışmalarının yanı sıra 1990 yılında ters trigromi baskılı ayna üreterek bu tekniğin patentini alan Semerci, daha sonra çalışmalarını tuval ve mozaik üzerine yoğunlaştırdı.
Çok sayıda uluslararası sergiye katılan sanatçı, 2018 yılında 15. Chicago Türk Festivali mozaik sergisini gerçekleştirdi.
Çok sayıda uluslararası sergiye katılan sanatçı, 2018 yılında "15. Chicago Türk Festivali" mozaik sergisini gerçekleştirdi.
Anadolu`dan Dünyaya Çağdaş Mozaik sergisiyle Türkiye`deki kazılarda ortaya çıkan önemli eserleri mozaik tekniğiyle dünyaya tanıtan Semerci, çalışmalarını Kadıköy Moda`daki atölyesinde sürdürüyor.
"Anadolu`dan Dünyaya Çağdaş Mozaik" sergisiyle Türkiye`deki kazılarda ortaya çıkan önemli eserleri mozaik tekniğiyle dünyaya tanıtan Semerci, çalışmalarını Kadıköy Moda`daki atölyesinde sürdürüyor.
Semerci, yaptığı açıklamada, mozaiğin resim tekniklerinden biri olduğunu ifade ederek, yıllarca tuval, resim ve vitray yaptığını, son 10 yılda ise atölyesinde mozaik projeler gerçekleştirdiğini anlattı.
Semerci, yaptığı açıklamada, mozaiğin resim tekniklerinden biri olduğunu ifade ederek, yıllarca tuval, resim ve vitray yaptığını, son 10 yılda ise atölyesinde mozaik projeler gerçekleştirdiğini anlattı.
Mozaik denilince insanların bunu "taşları kırıp yan yana getirmek" olarak gördüğünü ama mozaiğin en zor resim tekniklerinden olduğunu belirten Semerci, Türkiye`de mozaik kültürünün yayılması için sempozyumlar, seminerler, yarışmalar gibi çalışmalar yapılması gerektiğine dikkati çekti.
Tarihi mozaiklerin, bir ülkenin kültürel zenginliğinin ifadesi olduğunu söyleyen Semerci, son 10 yılda Türkiye`de ve dünyada mozaiklerin ilgi çekmeye başladığını ve müzelere gelen ziyaretçi sayısının arttığını vurguladı.
Tarihi mozaiklerin, bir ülkenin kültürel zenginliğinin ifadesi olduğunu söyleyen Semerci, son 10 yılda Türkiye`de ve dünyada mozaiklerin ilgi çekmeye başladığını ve müzelere gelen ziyaretçi sayısının arttığını vurguladı.
Semerci, Türkiye`nin mozaiğin en kaliteli olduğu ülke olduğunu belirterek, Kim dünyada mozaikle ilgileniyorsa Türkiye`deki mozaikleri görmelidir. dedi.
Semerci, Türkiye`nin mozaiğin en kaliteli olduğu ülke olduğunu belirterek, "Kim dünyada mozaikle ilgileniyorsa Türkiye`deki mozaikleri görmelidir." dedi.
Gaziantep, Antakya, Şanlıurfa ve Kahramanmaraş`ın mozaik açısından başlıca merkezler olduğuna işaret eden Semerci, Kahramanmaraş`ta bir mahallenin altının tamamen mozaik olduğunu aktardı.
Gaziantep, Antakya, Şanlıurfa ve Kahramanmaraş`ın mozaik açısından başlıca merkezler olduğuna işaret eden Semerci, Kahramanmaraş`ta bir mahallenin altının tamamen mozaik olduğunu aktardı.
Ayasofya başta olmak üzere İstanbul`un birçok tarihi bölgesinde önemli mozaiklerin bulunduğunu hatırlatan Semerci, bu yıl içinde açmayı planladığı serginin ana temasının İstanbul olduğunu belirtti.
Ayasofya başta olmak üzere İstanbul`un birçok tarihi bölgesinde önemli mozaiklerin bulunduğunu hatırlatan Semerci, bu yıl içinde açmayı planladığı serginin ana temasının İstanbul olduğunu belirtti.
Ayak izleri benim mozaikte kullandığım imzadır
"Ayak izleri benim mozaikte kullandığım imzadır"
Sergi için şu ana dek, aralarında Ayasofya, Topkapı Sarayı, Süleymaniye, Galata Kulesi, Rumeli Hisarı gibi tarihi yapılar ve vapur, martı, lale gibi İstanbul`la özdeşleşen sembollerin yer alacağı 15-16 eser hazırladığını ifade eden Semerci, projeyle ilgili şu bilgileri verdi: "İstanbul`da yaşayıp da bu kentten etkilenmemenin imkanı yok. Ben kendi yaşadığım dönemi anlatabilmek için kendi kompozisyonlarımla bu sene gerçekleşecek İstanbul sergisi hazırladım. Mozaik eserlerimin birinde, Ayasofya`nın içerisinde Fatih Sultan Mehmet`in tuğrası vardır. Fatih Sultan Mehmet İstanbul`u fethettiğinde damgasını vurmuştur, bu mühürdür. O kompozisyonun içinde ayak izleri vardır. Ayak izleri benim mozaikte kullandığım imzadır. Bu da benim bu dönemden geçerken gelecek nesillere bıraktığım kültürel bir iz ve imzadır. Bu kompozisyonları birleştirip çalışmalarımı bu şekilde bütünleştiriyorum. İstanbul`a ve İstanbul dışına bu sergiyi taşıyacağım."
Süha Semerci, yaptığı eserler arasında 3 metreye 4 metre ebadında bir Atatürk mozaiği olduğunu da söyleyerek, bu eserin kendisine gurur verdiğini dile getirdi.
Süha Semerci, yaptığı eserler arasında 3 metreye 4 metre ebadında bir Atatürk mozaiği olduğunu da söyleyerek, bu eserin kendisine gurur verdiğini dile getirdi.
Yükleniyor lütfen bekleyiniz